Compania Henkel anunță o creştere semnificativă a veniturilor în trimestrul I al acestui an

Vânzările Henkel în trimestrul I 2013 au atins valoarea de 4,033 miliarde euro, +0,6% vs. perioada de comparaţie (trim.I 2012).Divizia Laundry & Home Care a raportat o creştere organică a vânzărilor, +8%. Pentru divizia Beauty Care creşterea a fost de 4% iar pentru Adezivi Tehnologii, organic, vânzările au scăzut cu 1,2%.

CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted, declară că: “Am crescut atât vânzările, cât şi câştigurile companiei în primul trimestru din 2013,în ciuda contextului dificil, ca de exemplu scăderea pieţelor, în special în Europa de Vest şi scăderea cererii în domeniul industrial. Diviziile Laundry & Home Care şi Beauty Care au avut rezultate peste nivelul pieţelor, în timp ce sectorul Adezivi a fost influenţat de scăderea cererii din partea clienţilor industriali, sub estimări. Cu toate acestea, toate diviziile companiei au reuşit să îşi îmbunătăţească semnificativ profitabilitatea.”

Referindu-se la întregul an fiscal 2013, Rorsted a declarat: “Ne aşteptăm ca întregul context economic să rămână dificil, dar anticipăm o revenire a cererii din partea clienţilor industriali în cea de-a doua parte a anului.”

Creştere semnificativă a veniturilor în trimestrul I
Vânzările au crescut cu 0,6% până la 4,033 miliarde euro (organic: +2,5%)
Profit operaţional ajustat: +8,9% până la 600 milioane euro
EBIT margin ajustat: +1,2 puncte procentuale până la 14,9%
Câştiguri per acţiune preferenţială (EPS)/ ajustat: +10,3%* până la 0,96 euro
Creştere semnificativă a vânzărilor pe pieţele emergente (organic: +8,2%)

Düsseldorf – “Am crescut atât vânzările, cât şi câştigurile companiei în primul trimestru din 2013, în ciuda contextului dificil, ca de exemplu scăderea pieţelor, în special în Europa de Vest şi scăderea cererii în domeniul industrial,” a declarat CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted. “Diviziile Laundry & Home Care şi Beauty Care au avut rezultate peste nivelul pieţelor, în timp ce sectorul Adezivi a fost influenţat de scăderea cererii din partea clienţilor industriali, sub toate acestea, toate diviziile companiei au reuşit să îşi îmbunătăţească semnificativ
profitabilitatea.”

Referindu-se la întregul an fiscal 2013, Rorsted a declarat: “Ne aşteptăm ca întregul context economic să rămână dificil, dar anticipăm o revenire a cererii din partea clienţilor industriali în cea de-a doua parte a anului. Date fiind provocările globale, vom continua să simplificăm şi să accelerăm procesele noastre pentru a fi mai flexibili şi mai eficienţi.”

* Dacă se aplica IAS 19, rezultate revizuite faţă de perioada similară din 2012, creşterea este de 12,9 %. Rorsted reconfirmă obiectivele Henkel pentru anul fiscal 2013: “Ne aşteptăm la o creştere organică a vânzărilor pentru întregul an fiscal între 3% şi 5%. Ne aşteptăm ca indicatorul ajustat EBIT margin să crească până la aproximativ 14,5%, iar indicatorul ajustat câştiguri per acţiune preferenţială să crească cu cca 10%.”

Performanţa companiei în trimestrul I 2013

Vânzările Henkel în trimestrul I 2013 au atins valoarea de 4,033 miliarde euro, +0,6% vs. perioada de comparaţie (trim.I 2012). Creşterea organică a vânzărilor, incl. impactul cursului valutar şi vânzări/achiziţii, a fost de 2,5%.

Divizia Laundry & Home Care a raportat o creştere organică a vânzărilor, +8%. Pentru divizia Beauty Care creşterea a fost de 4% iar pentru Adezivi Tehnologii, organic, vânzările au scăzut cu 1,2%.

Profitul operaţional ajustat a crescut cu 8,9%, de la 551 milioane euro la 600 milioane euro, datorită contribuţiei tuturor celor trei divizii. Profitul operaţional raportat (EBIT) a fost de 565 milioane euro, comparativ cu 538 milioane euro în trimestrul I 2012.

Return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut semnificativ cu 1,2 puncte procentuale, de la 13,7% la 14,9%. Return on sales raportat a crescut până la 14%, faţă de 13,4 % în perioada de comparaţie.

Rezultatul financiar al trimestrului a crescut cu 16 milioane euro până la -30 milioane euro, iar tax rate este de 24,7%, foarte aproape de valoarea înregistrată în perioada de comparaţie (trim.I 2012: 24,8%). Net income a crescut cu 8,9%, de la 370 milioane euro la 403 milioane euro. Câştiguri per acţiune preferenţială (EPS) a crescut de la 0,84 euro la 0,91 euro. Valoarea ajustată a fost de 0,96 euro, comparativ cu 0,85 euro în trim.I 2012.

Indicatorul ajustat câştiguri per acţiune preferenţială a crescut cu 10,3%. Indicatorul Net working capital raportat la vânzări s-a îmbunătăţit, scăzând la 5,8%. La data de 31 martie 2013 “net financial position” a companiei s-a modificat, în loc de “net debt” – “net cash investment” de 114 milioane euro. În perioada de comparaţie, net debt a
fost de 1.159 milioane euro.

Performanţa diviziilor

Divizia Laundry & Home Care a început în forţă anul 2013, reuşind extinderea poziţiilor pe pieţele relevante. Vânzările au crescut organic cu 8%. Nominal, creşterea a fost de 6,3% până la valoarea de 1.177 milioane euro.

Toate regiunile au contribuit la această performanţă, în special pieţele emergente, Europa de Est – în special Rusia şi Turcia – şi Africa/Middle East. Evoluţii pozitive au fost înregistrate şi în Europa de vest, în special în Franţa şi Germania, şi în America de Nord. Profitul operaţional ajustat a crescut semnificativ cu cca 10%, până la 176 milioane euro. Return on sales, ajustat, a crescut cu 0,5 puncte procentuale până la 15%. Profitul operaţional raportat a atins valoarea de 175 milioane euro, comparativ cu 157 milioane euro în perioada de comparaţie.

Şi divizia Beauty Care a început foarte bine anul 2013, raportând o creştere organică de 4%, peste pieţele relevante, fapt ce a condus la creşterea cotei de piaţă. Nominal, vânzările au crescut cu 1,4 % până la 873 milioane euro.Toate diviziile au contribuit la acest rezultat. Şi in cazul diviziei Beauty Care, aportul semnificativ a fost adus de către pieţele emergente, în special Asia (fără Japonia), China şi regiunea Africa/Middle East.

Profitul operaţional ajustat a crescut cu 5,2 % până la 130 milioane euro. Indicatorul ajustat return on sales a crescut cu 0,5 puncte procentuale până la 14,9%. Profitul operaţional raportat a crescut cu 3% până la 124 milioane euro.

Performanţa diviziei Adhesive Technologies a fost puternic influenţată de evoluţia pieţelor industriale, în special pe pieţele mature. Vânzările au totalizat 1.944 milioane euro comparativ cu 2.001 milioane euro în perioada de comparaţie. Organic, vânzările au scăzut cu 1,2%, performanţa regiunilor find foarte diferită.

Astfel, pieţele emergente au raportat creşteri, în special în America Latină, Europa de Est şi Asia (fără Japonia) – în special India. Restul regiunilor au avut performanţe situate sub nivelul de comparaţie. Profitul operaţional ajustat a crescut cu 10,8% până la 320 milioane euro. Indicatorul ajustat “return on sales” a atins, pentru prima dată, nivelul de 16,5%, +2,1 puncte procentuale faţă de perioada de comparaţie. Profitul operaţional raportat a crescut cu 10,6% până la 314 milioane euro.

Performanţa regiunilor

În regiunea Europa de Vest, marcată de un climat extrem de competitiv, vânzările au scăzut cu 1,1% până la 1.421 milioane euro. Organic, vânzările au scăzut cu 1%, în special datorită scăderii cererii pe segmentul industrial. Vânzările în Europa de Est au crescut cu 6,3% până la 718 milioane euro. Organic, creşterea a fost de 7,3%, datorită în special contribuţiei pieţelor-cheie, Rusia şi Turcia. În Africa/Middle East vânzările au crescut nominal cu 11,6% până la 289 milioane euro. Într-un context politic dificil, vânzările au crescut organic cu 18,2% în special datorită contribuţiei diviziilor Laundry & Home Care şi Beauty Care.

În America de Nord vânzările au scăzut cu 2,3% până la 729 milioane euro, -0,4% organic. Vânzările din America Latina au scăzut nominal cu 2,4% la 257 milioane euro, în timp ce organic au crescut cu 4,5%. În Asia-Pacific, vânzările au scăzut, nominal, cu 1,5% până la 580 milioane euro. Organic, vânzările au crescut cu 1,3%.

Principalul motor al creşterii vânzărilor companiei au fost, din nou, pieţele emergente- Europa de Est, Africa/Middle East, America Latina şi Asia (fără Japonia). Nominal, vânzările de pe aceste pieţe au crescut cu 5,4% până la 1,728 milioane euro. Organic, creşterea a fost de 8,2%, datorită contribuţiei tuturor diviziilor. Contribuţia pieţelor
emergente la vânzările companiei a crescut cu 2%, de la 41% (în perioada de comparaţie) la 43% în prezent.

Previziuni Henkel Group 2013 Henkel Group se aşteaptă să raporteze creşteri ale vânzărilor între 3% şi 5% în anul fiscal 2013 şi se aşteaptă ca fiecare divizie să raporteze creşteri ale cifrei de afaceri. Henkel anticipează să atingă o valoare ajustată a indicatorului return on sales (EBIT) de cca 14,5% (2012: 14,1%), datorită contribuţiei tuturor diviziilor. În plus, Henkel estimează şi o creştere a câştigurilor ajustate per acţiune preferenţială cu cca 10% (2012: 3,7 euro).

Estimarea are la baza creşterea preţurilor şi adaptarea structurilor la condiţiile în continuă schimbare de pe pieţe. Pornind de la aceste premise, plus o disciplină strictă a costurilor, Henkel intenţionează să contrabalanseze impactul creşterii costurilor materiilor prime asupra câştigurilor companiei.

Contact
Lars Witteck
Phone +49 211 797 – 2606
Fax
+49 211 798 – 4040
E-Mail: lars.witteck@henkel.com

Wulf Klüppelholz
Phone +49 211 797 – 1875
Fax
+49 211 798 – 4040
E-Mail: wulf.klueppelholz@henkel.com

Henkel AG & Co. KGaA
Rapoartele Henkel pentru trimestrul I 2013 pot fi descarcate accesand link-ul:
http://www.henkel.com/press/2013-05-08-publication-report-q1-2013-40697.htm

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *