Gala Premiilor eCommerce (GPeC) 2010

Aflata la a V-a editie anuala, Gala Premiilor eCommerce (GPeC) 2010 este un eveniment de notorietate in mediul online romanesc, recunoscut de principalii actori din industrie drept un festival credibil, complex si obiectiv, un adevarat punct de referinta in comertul electronic. Criteriile de jurizare “draconice” prin care magazinele online participante trec an de an, au facut din GPeC singura competitie adevarata din peisajul internetului autohton, in urma careia premiile sunt decernate pe merit, fara negocieri si in baza unor reguli stricte menite sa contribuie la dezvoltarea sanatoasa a pietei.

Considerata drept “cea mai benefica manifestare din .ro pentru comertul electronic” (Marius Ciocan, owner FunGift.ro) sau “cel mai important eveniment de promovare a comertului online” (Cristian Manafu, managing partner Evensys), Gala Premiilor eCommerce 2010 si-a construit reputatia unei competitii dure si transparente care rasplateste performantele in comertul electronic, ridica standarde de calitate si contribuie activ la cresterea increderii consumatorilor in tranzactionarea online.

De-a lungul celor patru editii anterioare, GPeC s-a impus ca un festival extrem de exigent in scopul cresterii calitative a pietei si a facut pasi concreti pentru incurajarea comertului electronic. Astfel, pentru prima oara in Romania, GPeC a introdus in 2008 Marca de Incredere (“Atestarea GPeC”) acordata magazinelor online care au intrunit criteriile de preselectie – respectiv regulile de buna practica in e-commerce: sa nu faca spam, sa respecte legislatia in vigoare, sa asigure clientilor toate informatiile necesare despre procesul de tranzactionare, sa ofere informatii complete de contact, sa mentioneze in clar procesatorul de plati pentru cei care prefera sa plateasca prin card sau sa nu aduca prejudicii de imagine altor comercianti prin tehnici incadrate la concurenta neloiala.

Pe langa “Atestarea GPeC”, competitia magazinelor online se bazeaza pe cel mai complex set de criterii de jurizare numit in piata “cel mai bun si complet tutorial public romanesc despre cum sa-ti auditezi propriul site” (Dragos Dehelean, general manager Selenis) si, in acelasi timp, GPeC ofera participantilor rapoartele justificative ale punctajului obtinut pentru a-i ajuta sa cunoasca punctele forte si punctele slabe ale propriului business.

Nu in ultimul rand, la Gala Premiilor eCommerce se organizeaza an de an singurele teste de uzabilitate din Romania, prin intermediul carora este notata functionalitatea site-urilor de comert electronic inscrise in competitie si experienta de cumparare a consumatorilor obisnuiti prin plasarea de comenzi reale si urmarirea pas cu pas a intregului flux de tranzactionare.

In 2010 evenimentul sarbatoreste 5 ani de existenta.

Desfasurare si noutati in editia aniversara GPeC 2010

Prima etapa a GPeC va incepe la 1 iulie 2010, odata cu pornirea perioadei de inscrieri a magazinelor online, etapa ce se va derula pana la data de 1 august 2010. In acest interval de timp, comerciantii care doresc sa participe in competitie vor fi analizati de organizatorii Galei prin prisma intrunirii criteriilor de preselectie pentru a putea deveni eligibili si pentru a primi “Atestarea GPeC”.

Marca de Incredere GPeC 2010 se va acorda doar magazinelor online care respecta cumulativ regulile de bun simt in comertul electronic atat in raport cu consumatorul obisnuit, cat si cu concurentii directi. Comparativ cu editiile anterioare, anul acesta criteriile de preselectie sunt mai numeroase si mai complexe si vor trebui respectate pentru minimum 12 luni, in caz contrar comerciantii putand fi descalificati din competitie cu imposibilitatea participarii la editia 2011 a Galei Premiilor eCommerce.

Cea de a doua etapa a GPeC se va derula in intervalul 2 august – 27 august 2010, perioada in care magazinele online vor trece prin procesul de jurizare. Ca noutate deosebita, criteriile de jurizare au fost restructurate in functie de tipul produselor si serviciilor comercializate de fiecare magazin intrucat exista filtre care se aplica doar in anumite nise de piata. De asemenea, pentru prima oara in istoria Galei, toti comerciantii vor primi rapoartele punctajelor obtinute, insotite de explicatii si observatii pentru fiecare nota acordata.

Tot in perioada 2 – 27 august 2010 se vor derula testele de uzabilitate si, in premiera la GPeC, primele teste cu sisteme “eye-tracking” prin intermediul carora ownerii magazinelor inscrise in concurs vor putea vedea exact pe unde se plimba privirea utilizatorilor obisnuiti, care sunt sectiunile din site cele mai vizibile si cat de usor este lantul navigarii.

Data de 3 septembrie reprezinta momentul in care GPeC 2010 isi va desemna castigatorii, alesi in functie de criterii obiective si calcule matematice, fara a lasa loc intereselor si negocierilor.

Comparativ cu editia 2009 a Galei, exista o schimbare majora si in ceea ce priveste conferinta care preceda decernarea premiilor. Aceasta se va derula pe parcursul intregii zile, incepand cu ora 10.00 AM pana in jurul orelor 17.30 si va fi construita ca un workshop in care temele dezbatute vizeaza:

  • Situatia actuala a pietei de comert electronic si previziuni pentru anul 2011
  • Optimizarea site-urilor si cresterea conversiei
  • Uzabilitatea si functionalitatea in comertul electronic
  • Publicitatea online, campanii AdWords, e-marketing
  • Importanta comunicarii si a retelelor sociale in cresterea notorietatii brand-ului si a conversiilor
  • Blog & e-mail marketing
  • Tips & Tricks in e-commerce

Ca noutate majora, editia 2010 a Galei Premiilor eCommerce va beneficia de speakeri internationali, specialisti in comertul electronic, care isi vor impartasi know-how-ul cu reprezentantii industriei autohtone.

Conferinta va fi urmata de festivitatea de decernare a premiilor incepand cu ora 19.00 si ulterior de o petrecere-surpriza cu ocazia aniversarii a 5 ani de existenta GPeC.

Premiile GPeC 2010

Doua jurii diferite (unul alcatuit din specialisti si altul din consumatori obisnuiti) vor decide cine sunt castigatorii din randul magazinelor online inscrise in competitie – exclusiv in urma grilei de jurizare propusa de organizatori si recunoscuta in piata ca fiind cel mai bun instrument de auditare a site-urilor de comert electronic.

Exceptand premiile oferite comerciantilor online, GPeC 2010 rasplateste performantele inregistrate de actorii direct implicati in piata: banci procesatoare de plati, servicii de curierat rapid, furnizori de solutii e-commerce, agentii de creatie, ziaristi si bloggari de specialitate.

Nu in ultimul rand, vor fi acordate premiile speciale GPeC pentru inovatie, originalitate si creativitate cat si distinctia “Personalitatea Anului in eCommerce”.

One thought on “Gala Premiilor eCommerce (GPeC) 2010

  1. Sper ca Gala Premiilor eCommerce (GPeC) 2010 o sa fie intr-un hotel mai in centru… dai un ban dar stai in fata 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *