Inovaţia în întreprinderile din România a înregistrat un declin în perioada 2010-2012, conform INS

155078_articolInovaţia în întreprinderile din România a înregistrat un declin în perioada 2010-2012, comparativ cu perioada 2008-2010, conform rezultatelor provizorii ale cercetării statistice privind inovaţia în industrie şi servicii.

Ponderea întreprinderilor fără nicio inovaţie a crescut cu 10,1 puncte procentuale.

Doar 4 din 10 întreprinderi mari şi 2 din 10 întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri) au implementat un produs, un proces, o metodă de organizare sau o metodă de marketing noi sau îmbunătăţite semnificativ. Mai puţină inovaţie în sectorul serviciilor.

Rezultatele provizorii ale cercetării statistice privind inovaţia arată că, în perioada 2010-2012, în rândul întreprinderilor din mediul de afaceri ponderea întreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau metode de marketing, noi sau îmbunătăţite semnificativ a fost de 20,7%, în scădere cu 10,1 puncte procentuale faţă de perioada 2008-2010. Din rândul acestora, 14,4% au fost întreprinderi care au aplicat numai metode noi de organizare sau de marketing în timp ce, 1,9% au fost întreprinderi care au introdus sau implementat numai produse şi/sau procese noi sau îmbunătăţite semnificativ. O pondere de 4,4% din întreprinderi au introdus atât produse şi/sau procese noi cât şi metode de organizare şi/sau de marketing noi sau îmbunătăţite semnificativ.

Untitled

sursa: Institutul National de Statistica

sursa foto

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *