Mihai Cune (Autovit): Pentru 2014 pretul mediu de achizitie va fi asemanator cu cel din 2013, de 3.500 EUR

150088_articolRomânii achiziționează mașini second-hand la un preț mediu de 3.500 euro, în scădere, după criză economică, de la un nivel de 6.000 de euro, a declarat joi, într-o conferință de presă, Mihai Cune, business manager la Autovit.ro, cea mai mare platformă online de anunțuri auto, parte a grupului Naspers.

Potrivit lui Mihai Cune, prețul mediu de achiziție în 2013 a fost de 3.500 de euro, iar pentru 2014 este estimat un nivel asemănător.

Pe platforma online Autovit.ro, 58% dintre mașinile puse la vânzare au prețuri sub 5.000 de euro, iar 80% sunt sub 10.000 de euro. În fiecare moment, pe platforma online sunt în general peste 50.000 de anunțuri pentru mașini și piese de schimb. În medie, pe Autovit.ro sunt anunțuri de vânzare pentru 25.000-26.000 de mașini.

Cele mai multe anunțuri — 32% — sunt pentru mașini cu prețuri între 1.000 și 3.000 de euro, 24% pentru mașini de 5.000-10.000 de euro, 23% pentru mașini de 3.000-5.000 de euro, 13% pentru mașini cu prețuri între 10.000 și 20.000 de euro și 5% pentru mașini oferite la prețuri de peste 20.000 de euro. Mașinile cu prețuri sub 1.000 de euro dețin o pondere de 3%.

‘Prețul este elementul esențial în România în alegerea unei mașini second-hand, iar criză a dus prețul mediu de achiziție de la peste 6.000 de euro, cu câțiva ani în urmă, la sub 3.500 de euro, conform unui studiu realizat în august 2013. Și datele Autovit.ro arată cât de important este un preț redus — aproximativ șase din zece mașini scoase la vânzare sunt la sub 5.000 de euro și trebuie ținut cont și de faptul că în general cumpărătorul negociază și prețul final mai scade cu câteva sute de euro’, a spus Mihai Cune.

sursa:agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *