Prima platformă de e-fulfillment din România lansata de Okian

16654Okian, unul dintre principalii comercianți de carte din România, reprezentant al celui mai mare grup educațional din lume, Pearson Education, a lansat Frisbo, prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală, investiția ridicându-se la peste 500.000 de euro. Încă de la lansare, Frisbo preia gestionarea a două magazine online: recentul lansat Leonardo.com.ro și magazinul de carte Okian.ro, alături de noua sa extindere în SUA, Okian.com.

E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor. Cu sediul central în Brașov, Frisbo deține o infrastructură de 1.400 de metri pătrați din care își propune să deservească mai multe magazine online.

„Pregătim de un an acest moment, iar munca nu a fost ușoară. Am construit o hală, am implementat un sistem ERP și un sistem de analiză (Business Intelligence) cloud pentru a permite oricărui client Frisbo să se conecteze la ele. Am pregătit un departament de custommer service capabil să preia comenzi în numele oricărui magazin online și un sistem de gestiune în depozit capabil să livreze optim din multiple gestiuni”, a declarat Bogdan Colceriu, CEO Frisbo. În primul an de la lansare, reprezentantul Frisbo estimează că doar pentru cele două magazine din portofoliul actual va rula comenzi în valoare de peste 1 milion de euro.

Serviciul de e-fulfillment se adresează în special start-up-urilor de e-commerce, oferindu-le flexibilitate și scalabilitate rapidă în depozitarea, gestionarea, preluarea și livrarea produselor lor. „Aspectele operaționale sunt dificil de gestionat, iar optimizarea costurilor cu acestea, în special când focusul este pe piață sau pe produs, este o provocare pentru orice magazin online”, a adăugat Bogdan Colceriu. În aceste condiții, e-fulfillmentul apare ca o soluție simplă, implementabilă imediat, al cărei principal avantaj este că transformă un cost de cele mai multe ori fix într-unul variabil.

În sistemul e-fulfillment, clientul plătește în funcție de succesul propriului magazin online. Prețurile sunt în funcție de comenzile preluate sau de marfa depozitată, astfel încât costul operațional este direct proporțional cu vânzările realizate.

Despre Okian
Okian realizează comerţ cu carte străină și românească de peste 15 ani, fiind reprezentant în România al Pearson ELT, parte din cel mai mare grup educațional din lume, Pearson Education.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *