Profil de lider – Dr. Frank-Jürgen Richter, fondator Horasis – The Global Visions Community

Dr. Frank-Jürgen Richter, fondator si director general – Horasis, the Global Visions Community, a trait, studiat si muncit in Asia timp de mai bine de zece ani, in principal la Tokyo si Beijing, unde a condus si dezvoltat operatiunile comerciale in China ale mai multor multinationale din Europa. Inainte de a infiinta Horasis, Dr. Richter a ocupat functia de Director in cadrul World Economic Forum. In aceasta perioada, a acumulat o experienta importanta privitor la mediul de afaceri international, precum si in privinta legaturilor politico-economice ale celor mai importanti actori de pe plan mondial. Sub coordonarea sa, Summit-urile Forumului Economic Mondial ce au avut loc in Asia au evoluat semnificativ, facilitand dialogul si cooperarea intre lideri mondiali atat din sfera guvernamentala, cat si din sfera afacerilor sau a societatii civile.

Dr. Frank-Jürgen Richter a realizat prezentari, documentare si a luat cuvantul in nenumarate imprejurari in cadrul evenimentelor derulate in cadrul World Economic Forum, Brookings Institute, Harvard University, Beijing University, Royal Institute of International Affairs, dar si in cadrul unor evenimente la cel mai inalt nivel organizate de companii din diferite domenii de business. Articolele si lucrarile sale au fost publicate atat in presa internationala financiara, cat si in cea nationala sau regionala. In acest fel, opiniile sale au fost citate ca reper de competenta si autoritate profesionala de catre The International Herald Tribune, The Wall Street Journal, The Far Eastern Economic Review, The Straits Times si The South China Morning Post. A sustinut numeroase interviuri in mass-media, dintre canalele cele mai importante unde a avut aparitii constante fiind CNN, BBC, CNBC, CCTV (China Central Television), precum si The Voice of America. Dr. Richter a fost educat si format profesional in Germania (tara sa natala), Franta, Mexico si Japonia. Este de asemenea si un vorbitor fluent de limba chineza si japoneza.

Horasis, The Global Visions Community, este o organizatie independenta internationala care dezvolta proiecte si activitati menite sa ofere solutii pentru o dezvoltare durabila. Comunitatea Horasis gazduieste intalniri anuale, prilej cu care participantii analizeaza, discuta si avanseaza solutii la cele mai dificile si importante provocari si probleme cu care se confrunta companiile si corporatiile internationale. Participantii la intalnirile Horasis identifica problemele relevante pentru comunitatile de business si lanseaza solutii complexe si interdisciplinare la aceste probleme. Ulterior acestui demers, participantii implementeaza si disemineaza aceste solutii la toate nivelurile de decizie, in scopul maximizarii performantei si al unei dezvoltari sustenabile pe termen lung. Printre participanti, se regasesc lideri de business ai celor mai respectate corporatii internationale, precum si lideri din economiile emergente. Inca de la prima intalnire Horasis ce a avut loc in 2005, au fost organizate intalniri anuale in foarte multe tari si metropole de pe manapamond. Cele mai importante evenimente Horasis raman insa Reuniunea Anuala a Membrilor Horasis, precum si Summit-urile de afaceri concentrate pe spatii precum China, India, Rusia si Lumea Araba.

Intr-un comentariu recent adresat catre Anil Mascarenhas din cadrul IIFL, Dr. Frank-Jürgen Richter a afirmat: “Forumul 2011 Global India Business Meeting ce a avut loc recent la Napoli, a consfintit schimbarea paradigmei economiei Indiei pe plan global, prin implicatiile si noile parteneriate lansate.”

Ne puteti oferi o scurta descriere a activitatilor si proiectelor dumneavoastra?
Horasis este o organizatie internationala care ofera solutii pentru dezvoltare sustenabila pe termen lung. Prin intermediul comunitatii Horasis, corporatiile din economiile emergente isi unesc eforturile pentru a lansa strategii menite sa lanseze noi proiecte in diferite zone de interes strategic. Summit-urile de business Horasis reunesc impreuna lideri ai companiilor internationale, din tarile membre ale OECD, in special din dorinta de a reflecta noile realitati economice mondiale intr-o noua perspectiva, si anume prin interconectarea cu spatiul economiilor emergente. In 2005, am organizat prima noastra intalnire anuala Global Business Meeting on China si de atunci am extins organizarea forumurilor de afaceri pe spatii precum India, Rusia si regiunea statelor arabe. Aceste intalniri cu cei mai importanti directori de corporatii si companii de investitii constituite in principal o platforma menita sa valorifice in mod echilibrat oportunitatile din diferite zone de interes ale fiecarei economii nationale. Participantii la Forumurile Horasis impartasesc viziunile si optiunile proprii referitor la dezvoltarea economica, precum si referitor la modul in care pot fi implementate solutii interdisciplinare pentru cresterea performantei manageriale, administrativ-guvenrmantale, dar si pentru dezvoltare sustenabila pe termen lung.

Evenimentul de business Global India Business Meeting, organizat recent de Horasis, a avut ca principal element de referinta dialogul deschis al participantilor, cu scopul de a facilita cooperarea, parteneriatul si pentru a gasi cele mai bune solutii la problemele avansate. In mod firesc, scopul nostru nu este acela de a avansa adevaruri si solutii imbatabile si incontestabile, ci mai degraba acela a prezenta toate aspectele unei realitati problematice, valorificand toate opiniile si experienta participantilor si membrilor Horasis.

Inteleg ca organizati evenimente anuale de afaceri. Care este modelul dumneavoastra de business? Cate evenimente au loc in fiecare an?
Organizam in total 5 evenimente si acestea reunesc de fiecare data 300-400 directori de corporatii, investitori si lideri de business ai celor mai importante corporatii din lume. O anumita tara este selectata ca reper central al intalnirii, iar situatia acesteia este discutata in context global: cel mai important aspect, este faptul ca tara asupra careia este focusata atentia, nu poate fi si locatia intalnirilor. Asadar, forumurile de afaceri destinate Chinei, Indiei, Rusiei au loc intodeauna in afara teritoriului acestora, aceasta diferentiere fiind menita pentru promovarea deschisa a dialogului, a cooperarii si pentru dezvoltarea de noi parteneriate in diferite zone ale globului.

Primul eveniment Horasis dedicat Indiei – Global India Business Meeting – a avut loc la Munchen, in Germania, in 2009. Anul trecut, evenimentul a avut loc la Madrid, in Spania. Aceste evenimente au loc intotdeauna in afara tarii care este subiectul Forumului, si sunt gazduite de tara care doreste sa stabileasca relatii comerciale bilaterale cu India. Anul acesta, India Business Meeting a avut loc la Napoli, in Italia, intre 26-27 Iunie. Autoritatile guvernamentale locale au fost implicate predominant in pregatirea evenimentului, oferind infrastructura pentru Forum, cum ar fi locatia, catering-ul etc. Datorita recunoasterii internationale castigate in scurt timp, evenimentul Global India Business Meeting a capatat deja o traditie, pe care Horasis intentioneaza sa o pastreze.

Cine sunt persoanele care au participat la eveniment? Care sunt cateva dintre numele importante care merita mentionate ?
Evenimentul Global India Business Meeting a avut loc intr-un moment foarte important pentru liderii de business indieni, un moment poate chiar critic. Interactiunea acestora cu liderii de business occidentali a oferit cel mai bun prilej pentru asimilarea de elemente cheie in implementarea strategiilor de globalizare ale firmelor indiene. Obiectivul nostru este acela de a crea un forum de business global care sa aduca laolalta directori ai corporatiilor din economiile emergente – care au interese strategice legate de India – si lideri de business din statele occidentale. Interesul liderilor de business indieni a crescut de la an la an, creandu-se astfel o comunitate strategica a leadership-ului de business. Directorii companiilor indiene si-au manifestat increderea si suportul pentru dezvoltarea Forumului Horasis ca o platforma globala de dialog cu liderii de intreg mapamondul. Liderii co-participanti la discutiile evenimentului de business dedicat Indiei in 2011 au fost:
Sanjiv Ahuja, director general, Augere, United Kingdom
• Rahul Bajaj, director general, Bajaj Auto, India
• Subodh Bhargava, director general, Tata Communications, India
• Lord Karan Bilimoria, director general, Cobra Beer Partnership, United Kingdom
• Carla Cico, director general, Rivoli, Italy
• Dinesh Dhamija, fondator, ebookers.com, United Kingdom
• Hans G Ekdahl, director general, Neilsoft, India
• Sunil Godhwani, director general, Religare Enterprises, India
• CP Gurnani, director general, Mahindra Satyam, India
• Rajive Kaul, director general, Nicco Group, India
• Praveen P Kadle, director general, Tata Capital, India
• Mohan Kaul, director general, Commonwealth Business Council, United Kingdom
• Harsh C Mariwala, director general, Marico, India
• Tidu Maini, director general, Qatar Science & Technology Park, Qatar
• Efrat Peled, director general, Arison Investments, Israel
• Deepak Puri, director general, Moser Baer, India
Acest eveniment Horasis s-a concentrat pe India? De ce?
Programul pentru Forumul din 2011 al Global India Business Meeting a fost structurat nu numai pentru a discuta despre impactul crizei economice asupra Indiei, dar si pentru a evalua modul in economia Indiei poate contribui la echilibrul economiei mondiale. Impactul crizei economice globale a fost diferit in diferite zone – insa repere importante raman cele legate de serviciile si infrastructura IT, agricultura si infrastructura. In acest context, concluzia cea mai importanta este legata de faptul ca India se poate pozitiona mai bine in raport cu ceilaltia ctori globali pentru consolidarea pozitiei sale pe plan mondial. Evenimentul Global India Business Meeting ofera in acest sens, o platforma excelenta pentru dialog si maximizarea oportunitatilor pentru India.

Care sunt cele mai importante provocari pentru companiile indiene in incercarea lor de a isi construi branduri sustenabile si valoroase pe plan mondial?
Evenimentul din 2011 Global India Business Meeting si-a concentrat atentia asupra schimbarii paradigmei privind rolul si influenta Indiei in economia globala. Unele din temele interesante care au fost discutate sunt urmatoarele: Cum va fi afectata economia Indiei de schimbarile din lumea araba si de dezastrul din Japonia?
• Reducerile importante din sectorul public in multe state dezvoltate vor afecta revenirea la nivelul unei economii globale echilibrate?
• Ar putea fluxurile de capital international sa influenteze negativ India?
• Avand in vedere ca economiile emergente nu au fost cauza generatoare a crizei din 2008, este fireasca o amplificare a modului in care economiile dezvoltate realizeaza managementul de risc al operatiunilor derulate in aceste spatii, pe termen lung?
• Va afecta oare cresterea economica globala perspectivele de dezvoltare ale companiilor indiene?
• Care sunt provocarile si oportunitatile cu care se confrunta corporatiile si investitorii indieni?
Cifrele financiare ale ale companiilor si economiei Indiei au insuflat participantilor la Forumul Horasis un optimism evident, India fiind in analizele financiare internationale in fruntea topurilor ce clasifica economiile nationale dupa potentialul de dezvoltare. Cu toate acestea, exista analisti din Europa, Japonia si SUA care nu impartasesc acest optimism, intrucat acestia considera ca revenirea in economia globala este asimetrica, iar economiile emergente nu vor traversa in viitorul apropiat aceeasi linie ascendenta in privinta comertului, produsului intern brut si al stabilitatii interne. In ciuda acestor opinii critice, toti membrii Horasis impartasesc opinia ca economiile emergente – inclusiv India – vor avea o evolutie economica superioara celorlalte economii deja considerate dezvoltate, cu randamente generale ajunse la maturitate.


Ati inceput aceasta platforma de inter-conectare Horasis cu un accent pe piata chineza in 2005. Cum considerati experienta dobandita pana in prezent si ce ne puteti impartasi in acest sens?

Initial. Guvernul chinez ne-a solicitat sa organizam o intalnire pentru liderii de business chinezi din Europa. Guvernul chinez a dorit crearea unei platforme pentru companiile nationale care sa le permita si faciliteze globalizarea operatiunilor comerciale – guvernul incurajeaza ca directorii din companiile de stat si private sa participe la evenimentele anuale ale Horasis. In acest fel, interesul a crescut de la an la an, ceea ce a facut posibila organizarea de forumuri la Geneva, Frankfurt, Barcelona, Lisabona si Luxembourg. In 2011, evenimentul de business dedicat Chinei va avea loc la Valencia, in Spania. Evenimentul Global China Business Meeting, ca si celelalte evenimente pe care Horasis le organizeaza, au loc periodic in cele mai importante capitale ale lumii.

Participantii, care sunt lideri importanti de business din diferite zone ale globului, precum si oficiali guvernamentali, personalitati ale mediului academic, reprezentanti ai mass-media, participa la reuniuni si discutii concentrate pe teme de business in principal. Pana in prezent, participantii au realizat la evenimentele Horasis nu numai acorduri oficiale de parteneriat si colaborare, dar si planuri de investitii sau chiar fuziuni si achitii intre diferite companii internationale. De asemenea, autoritatile guvernamentale locale incheie acorduri bilaterale cu prilejul evenimentelor Horasis – spre exemplu in 2010, Ministrul Indian al Comertului Anand Sharma si Ministrul Spaniol al Comertului Miguel Sebastian au semnat un acord bilateral privitor la comert, ceea ce constituie un eveniment de marca legat de prestigiul Horasis atat la nivel de business, cat si la nivel guvernamental.

In ce zone ale lumii sunteti prezenti?
Horasis are sediul central la Zurich, in Elvetia si in Dubai, Emiratele Arabe Unite. Este posibil sa mai adaugam si alte reprezentante si in viitor. Lucram indeaproape cu companii de stat si private din toata lumea pentru a initia proiecte menite sa ofere dezvoltare economica sustenabila in diferite zone ale globului.


Cat de usor este sa ajungi la un consens in privinta problematicii de business la nivel mondial? Pana la ce nivel puteti lansa solutii complexe si interdisciplinare?
La ultimul eveniment Global India Business Meeting, unul dintre subiectele de discutii cele mai interesante l-a constituit dezvoltarea sustenabila pe termen lung. Guvernul Indian si-a propus ca in dezvoltarea economica si sociala pentru viitor, dezvoltarea sustenabila sa ocupe un rol primordial. De exemplu, guvernul a emis un numar record de certificate pentru emisii de carbon – care vor atinge valorea de 246 milioane pana in Decembrie (CRISIL Research) – pentru proiectele legate de reducerea gazelor cu efect de sera. Energia regenerabila si proiectele asociate sunt numai o parte a problematicii abordate, motiv pentru aceste subiecte s-au dovedit printre cele mai interesante pentru toti participantii Horasis.

In afara de discutiile privind dezvoltarea sustenabila, au fost discutate teme legate de fuziuni si achizitii, lansarea de produse autentice, investitii strategice si decizii corporatiste in spiritul globalizarii. Horasis face intodeauna o selectie a subiectelor de interes, pentru ca firmele indiene si companiile locale sa beneficieze de un mediu favorabil dialogului si parteneriatului.

GALERIE FOTO – Evenimentele HORASIS – The Global Visions Community

One thought on “Profil de lider – Dr. Frank-Jürgen Richter, fondator Horasis – The Global Visions Community

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *