Răzvan Cuc inaugurează vizitele de lucru inopinate pe șantierele din jurul Bucureștiului. Nodul A3 – Moara Vlăsiei sabotat de tehnocrați și de constructori

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, împreună cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță, au efectuat astăzi, 5 mai 2017, o vizită de lucru inopinată pe șantierele din jurul Bucureștiului, pentru a verifica stadiul lucrărilor.

“Am mers într-o vizită neanunțată pe șantierele din jurul Bucureștiului, în urma căreia mă declar extrem de nemulțumit. Este inadmisibil să nu găsim muncitori la lucru, în condițiile în care avem termene de respectat. Nu pot accepta această lipsă de implicare din partea constructorilor și susțin luarea unor măsuri extreme, pentru ca această situație să fie remediată. Nu mă voi opri aici. Vreau să fie toți conștienți că în orice moment mă voi deplasa pe șantiere să inspectez situația lucrărilor. Săptămâna viitoare, luni, aștept toți constructorii de pe șantierele pe care le-am vizitat astăzi, la Ministerul Transporturilor cu explicații și soluții clare”, a declarat Ministrul Răzvan Cuc într-un comunicat transmis redacției BusinessLive.ro.

Autostrada A3 București – Brașov: PSD încasează nemulțumirile de pe urma dezastrului lăsat în urmă de tehnocrați

Ministrul și–a început vizita pe șantierul secțiunii București – Ploiești, parte din Autostrada A3 București – Brașov.

Pe acest tronson de autostradă, ministrul a constatat o mobilizare deficitară. Ca urmare, conducerea CNAIR a decis să îi trimită constructorului o înștiințare de remediere. Firma va fi penalizată pentru slaba mobilizare.

O PROMISIUNE NEONORATĂ DE CIOLOȘ

Cătălin Homor, fostul șef al CNAIR a anunţat că, până la finalul lui 2016, ar putea fi folosiţi şi aproape 3 km din autostrada A3 care intră în Bucureşti.

Aproape 3 km din autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti, de la Şoseaua de Centură până în Strada Popasului, ar putea fi deschişi circulaţiei rutiere până la finalul lui 2016. În acelaşi timp, şi nodul rutier de la Moara Vlăsiei, rămăşiţă a proiectului de autostradă inaugurată încă din vara lui 2012, ar putea fi terminat. Anunţul a fost făcut de şeful de la autostrăzi într-un interviu acordat hotnews.ro.
„Am evaluat şi posibilitatea să deschidem traficul. Din punct de vedere tehnic se poate. Vor fi circa 2,5 km din contractul vechi finalizaţi în momentul de faţă şi circa 500 de metri din contractul nou cu descărcare la Popasului”, a explicat Cătălin Homor, directorul CNADNR în toamna lui 2016.
„În momentul de faţă, discutăm în paralel cu constructorul să-şi vadă de treabă şi noi evaluăm ce înseamnă descărcarea traficului acolo. Clar că vor fi debusate nişte străzi şi evaluăm acum dacă acele străzi au capacitate de a prelua traficul şi la ce nivel. Poate se impune o restricţie de 3,5 tone, de 7,5 tone sau chiar deloc”, a mai spus şeful de la drumuri.
Nodul rutier de la Moara Vlăsiei – Lucrare realizată 99% dar “uitată” de tehnocrați prin dosare și ascunsă actualilor decidenți din CNAIR
Pe lângă porţiunea de aproape 3 km care ar putea fi deschisă traficului, fostul oficial tehnocrat a anunţat în 2016 că şi nodul rutier de la Moara Vlăsiei ar putea fi gata până la final de an. “Vorbim de o lucrare executată doar parţial de către vechiul constructor şi nefinalizată până la momentul iulie 2012 când porţiunea Centură – Ploieşti a fost dată în folosinţă.”
Așa cum arată realitatea din teren, constructorul a intensificat lucrările pentru a fi gata la începutul lunii decembrie pentru a putea fi inaugurat de fostul premier Dacian Cioloș. Lucrarea a fost realizată în timp record însă nodul nu a fost dat în folosință deoarece campania electorală a avut un rezultat negativ pentru fostul prim-ministru.
Dovada – filmul realizat in 23 decembrie 2016 arată nodul finalizat în procent de 99% pentru ca mai apoi fosta conducere CNAIR să-l facă dispărut.

Tergiversarea inaugurării nodului rutier de la Moara Vlăsiei are și un substrat politic – inaugurarea proiectului ar aduce voturi importante din localitățile din jur în beneficiul PSD, al Ministrului Răzvan Cuc și al Primarului General al Municipiului București, Gabriela Firea.

În iulie 2012 au fost deschişi traficului cei circa 60 de kilometri de autostradă de la Şoseaua de Centură şi până la Ploieşti, rămânând însă nefinalizaţi ultimii 6 km spre Capitală şi nodurile rutiere.

Pe 19 km a lucrat consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, iar termenul pentru finalizarea tuturor lucrărilor şi a nodului de la Moara Vlăsiei a fost atunci împins treptat, ajungându-se la anul 2015 pentru terminare. Chiar şi aşa, lucrurile au îngheţat cu totul pe şantier şi, în urma neînţelegerilor cu constructorul, contractul a fost reziliat.

În decembrie 2015 a fost recontractată realizarea ultimilor km din A3 spre Capitală. Contractul de proiectare şi execuţie a fost atribuit Asocierii Aktor – EuroContruct Trading 98 pentru 129.180.727,51 lei fără TVA. Contractul vizează sectorul de autostradă Bucureşti – Ploieşti, km 0+000 (Intersecţie Petricani) – km 3+325, Nod Centură Bucureşti şi Nod Moara Vlăsiei.

EuroContruct Trading 98 și-a suspendat site-ul web și numerele de contact

Compania  a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de circa 105 milioane de euro, în creştere cu 2% faţă de anul 2012, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. În acelaşi timp, profitul net al companiei s-a ridicat la 6 milioane de euro, în scădere cu 14% faţă de anul anterior. Şi numărul de angajaţi a consemnat o reducere, de la 926 de personae în 2012 la 833. Printre proiectele la care compania a lucrat în ultimii ani se numără autostrada Moara Vlăsiei – Ploieşti, un contract de aproape 300 de milioane de euro (încă nefinalizat) pe care Euro Construct Trading 98 l-a împărţit cu firmele Spedition UMB (controlată de Dorinel Umbrărescu) şi PA&CO International (Costel Căşuneanu).

Ar mai fi de menționat că omul de afaceri Dan Besciu, asociat şi administrator la SC Euroconstruct 98 Trading, a fost reţinut în 2014, de procurorii DIICOT, în dosarul de evaziune, spălare de bani şi delapidare cu un prejudiciu de aproximativ 34 de milioane de lei, potrivit unor surse judiciare. 

Nodul rutier A3 – Moara Vlăsiei servește peste 100.000 de persoane

Nodul rutier din Moara Vlăsiei este o componentă foarte importantă pentru zona Metropolitană București deoarece conectează cu Bucureștiul, prin singura autostradă cu 3 benzi pe sens, toate localitățile din zona de nord a Bucureștiului. Detalii despre proiect pot fi accesate la  http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/sectiunea-bucuresti-ploiesti-sector-1-km-0000-km-3325-nod-centura-bucuresti-km-6500-si-nod 

Autostrada A3 și Nodul de la Moara Vlăsiei- cetățenii pot monitoriza evoluția lucrării pe noul site CNAIR

Detaliile tehnice referitoare la autorizatia de construire nr. 035 din data de 17.08.2016 pentru rest de executat pentru Nod Centura Bucuresti km 6+500; Nod rutier Moara Vlasiei km 19+500; Parcare km 10+600 din investitia “Proiectare si Executie finalizare Autostrada Bucuresti – Brasov, Sectiunea Bucuresti – Ploiesti, Sector 1, km 0+000 – km 3+325; Nod Centura Bucuresti km 6+500 si Nod Moara Vlasiei km 19+500” pot fi urmărite pe noul site al CNAIR:

Sectiunea Bucuresti – Ploiesti, sector 1, km 0+000 – km 3+325; nod Centura Bucuresti km 6+500 si nod Moara Vlasiei km 19+500 – Potrivit datelor publice oferite transparent de CNAIR, guvernul Dacian Cioloș a dat ordinul de incepere pentru finalizarea lucrării la 01.02.2016 dar nu s-a mai preocupat să finalizeze lucrarea.

 

Membrii Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au decis, în luna ianuarie 2017, revocarea din funcție a directorului general al CNAIR, Cătălin Homor, pe motiv că au constatat deficiențe de gestionare a activităților companiei din ultimele luni ale lui 2016.

Controlul Corpului de Control la CNAIR

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dispus Corpului de Control să efectueze la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o verificare a existenței mijloacelor și materialelor necesare deszăpezirii (utilaje speciale și starea de funcționare a acestora, stocuri de material antiderapant și combustibil), a situației contractelor cu societăți private pentru deszăpezire și a modului de fundamentare a ordinului privind utilizarea nisipului la deszăpezire.

Premierul Sorin Grindeanu i-a cerut, în timpul crizei provocate de zăpada din ianuarie 2017, ministrului Transporturilor să trimită Corpul de control la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și să ia toate măsurile legale pentru demiterea directorului general al companiei, Cătălin Homor, informa Agerpres în ianuarie 2017.

Alte probleme descoperite de Ministrul Răzcan Cuc: varianta de Ocolire Mihăilești tratată cu lipsă de profesionalism de către constructori

Ministrul a verificat și lucrările la Varianta de Ocolire Mihăilești, pentru care a fost semnat în aprilie 2016 contractul de execuție. Până la acest moment stadiul fizic este nesatisfăcător, de 7,2%.

Pe șantierul Centurii rutiere a Bucureștiului, lot 1 – secțiunea DN7 – A1, la acest moment, stadiul fizic de execuție este de 57%. Șantierul este monitorizat zilnic de specialiștii din cadrul CNAIR.

O altă oprire a fost pe podul situat peste râul Vedea, Alexandria. Aici, Ministrul Transporturilor a constatat eficiența ridicată a constructorului în execuția lucrărilor. Au fost finalizate lucrările de consolidare și protecția infrastructurilor precum și cele de refacere a rampelor podului, pe calea amonte.
În prezent, se fac reparații la suprastructura podului, se lucrează la montarea bordurilor, realizarea trotuarului și montarea parapetului de siguranță pe calea 1. Urmează finalizarea lucrărilor pe calea 1 prin așternerea sistemului rutier (două straturi de asfalt). Pe 09.05.2017 vor începe lucrările la calea 2. Proiectul va fi finalizat complet până în iunie 2017.

CNAIR derulează programe de întreținere și modernizare pe toată rețeaua de drumuri naționale. Astfel, Ministrul a mers să verifice și lucrările pe DN 5A (29 km), DN 5 București – Adunații Copăceni (11 km).

Vizita Ministrului Transporturilor face parte din programul de inspecție a șantierelor, pentru obiectivele de infrastructură de transport.