„Cu excepţia Europei, Danone a raportat o creştere puternică a vânzărilor în primele nouă luni din 2012, în linie cu obiectivele pentru întregul an, datorită condiţiilor propice din restul zonelor.
Pieţele emergente şi America de Nord au înregistrat o creştere puternică şi în trimestrul III. Oikos şi-a îmbunătăţit rezultatele în Statele Unite, în timp ce în Rusia, Danone-Unimilk a continuat să îşi construiască portofoliul de produse. În Asia, Orientul Mijlociu şi America Latină, operaţiunile s-au extins foarte rapid în toate categoriile de produse.
În ceea ce priveşte Europa, presiunile asupra cheltuielilor de consum au continuat, situaţia deteriorându-se în continuare în partea de sud, afectând vânzările liniilor de produse cele mai expuse în această regiune.
În acest context, priorităţile noastre sunt clare: vom continua să ne desfăşurăm modelul de afaceri în zonele în creştere, investind în categoriile de produse, în mărci şi în oameni.
În Europa, trebuie să ne adaptăm modelul la nevoile consumatorilor şi la un nivel redus de cumpărare, dezvoltând noi surse de creştere.” Precizeaza Presedintele Grupului Danone
- Vânzările[1] din primele 9 luni ale lui 2012 au crescut cu 8,3% pe baze raportate şi cu 5,6% pe baze comparabile.
- Vânzările din trimestrul III au crescut cu 9,4% pe baze raportate şi cu 5,0% pe baze comparabile, reflectând creşterea în termeni de volum (+1,6%) şi valoare (+3,4%).
- Performanţa generală a fost una puternică, cu diferenţe de la o regiune la alta: vânzările au crescut cu peste 10% pe pieţele emergente şi în America de Nord împreună şi au scăzut în Europa pe fondul continuării deteriorării condiţiilor de piaţă în Europa de Sud.
- Danone îşi reconfirmă ţintele pentru întregul an 2012: creşterea vânzărilor cu 5-7%, scăderea marjei operaţionale cu 50 bps şi un flux liber de numerar de €2 miliarde.