Tinerii români sunt cei mai deschişi către antreprenoriat dintre tinerii din Europa

big_4a7e1aa665e29666bfe1a47b4831b845Amway, una dintre cele mai mari companii de vanzari directe din lume prezinta astazi in cadrul unei dezbateri publice, rezultatele studiului de perceptie si interpretare „Antreprenoriatul in Romania in 2012 si spiritul antreprenorial in Europa”. Studiul a fost realizat de compania de cercetare GfK Nürnberg, Germania si Centrul pentru antreprenoriat al Universitatii Ludwig Maximilian din Munchen, in 16 state europene: Austria, Danemarca, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Spania, Elvetia, Turcia si Ucraina, la initiativa Amway Europa. Raportul ofera date despre atitudinile europenilor referitoare la desfasurarea unei activitati independente si este unic in ceea ce priveste marimea si frecventa. Proiectul este sustinut de Amway Europa inca din 2008, iar Romania este pentru prima data inclusa in acest amplu studiu.

Studiul reflecta perceptiile pozitive ale romanilor despre antreprenoriat, in contextul economic actual, atitudinea romanilor fata de antreprenoriat fiind in linie cu cea europeana:
– 79% dintre tinerii romani sub 30 de ani au o atitudine pozitiva fata de munca pe cont propriu;
– 3 din 4 tineri romani considera ca in urmatorii 10 ani antreprenoriatul va fi mai important sau cel putin la fel de important ca in prezent;
– 3 din 10 romani se vad deschizandu-si propria afacere.

Atitudinea generala fata de antreprenoriat

In medie, la nivel european, atitudinea fata de antreprenoriat este pozitiva in proportie de 69%. Romanii se afla in media europeana in ceea ce priveste atitudinea fata de antreprenoriat: 66%. In Romania, o treime (34%) dintre persoanele intervievate se considera capabile de a-si pune bazele propriei afaceri, media europeana fiind de 38%.

Principalul obstacol perceput de romani in demararea unei afaceri proprii este lipsa capitalului incipient

Lipsa capitalului incipient, situatia economica incerta, precum si teama de esec sunt principalele obstacole resimtite la nivel european cand vine vorba de intemeierea propriei afaceri. Dintre cele 16 tari participante la sondaj, grecii – 74% si germanii – 69% sunt mai sceptici decat romanii in ceea ce priveste finantarea incipienta a unei afaceri. In Romania, „lipsa capitalului incipient” este resimtit intr-o pondere de 67%, media europeana fiind de 57%.

Tinerii din Romania manifesta mai mult optimism privind dezvoltarea antreprenoriatului decat tinerii din celelalte tari din Europa.

Aproximativ doua treimi dintre romanii intervievati – 65% considera ca antreprenoriatul va avea o importanta egala sau mai mare in societatea moderna de productie peste un deceniu, media europeana fiind de 78%.

 

One thought on “Tinerii români sunt cei mai deschişi către antreprenoriat dintre tinerii din Europa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *