Wienerberger înregistrează o creştere organică puternică în primul semestru din 2014

tdx-logo-wziWienerberger AG anunţă rezultate solide pentru primul semestru din 2014. Liderul mondial de piaţă din Austria a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 7% faţă de perioada similară a anului trecut, până la € 1.349,4 milioane, precum şi o creştere de 27% a EBITDA operaţional, până la € 135,1 milioane.

Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger AG, explică: “În primele şase luni din 2014, ne-am confruntat în continuare cu un mediu de piaţă foarte dificil în unele dintre ţările în care operăm. Rezultatele arată clar că am reușit să obținem rezultate peste aşteptări în unele pieţe cheie, precum Olanda, Franţa, Italia, Cehia şi Ungaria, care au înregistrat scăderi mai mari decât se anticipa iniţial.

În plus, redresarea sectorului de construcţii rezidenţiale noi din Germania şi Statele Unite a fost mai lentă decât estimam iniţial. Pe de altă parte, piaţa din Marea Britanie a avut o evoluţie mai bună, iar îmbunătăţirea ratei de utilizare a capacităţilor fabricilor noastre a generat o creştere substanţială a marjelor aferente activității noastre din această ţară. Pentru a satisface cererea tot mai mare de cărămizi din Marea Britanie, vom repune în funcţiune instalaţiile aflate în conservare pentru prima dată de la începerea crizei.

În general, însă, ne confruntăm în continuare cu un mediu de piaţă dificil în Europa, astfel că sunt deosebit de încântat să raportez o creştere organică a volumelor pentru toate liniile noastre de activitate”.

Profit, active şi poziţie financiară
Evoluţia solidă a activităţii a generat o creştere semnificativă a EBIT operaţional, de la € 4,9 mil. în primele şase luni din 2013 la € 33,5 mil. în perioada de raportare. Creşterea veniturilor a fost de asemenea susţinută de cele € 2,4 mil. obţinute din vânzarea activelor neesenţiale. După deducerea rezultatelor financiare de € -29,0 mil., Wienerberger a înregistrat o îmbunătăţire considerabilă a profitului înainte de impozitare, la € 4,5 mil. (2013: € -29,2 mil.) Pierderea după impozitare aferentă primei jumătăţi a anului s-a ridicat la € 1,7 mil. (2013: € -31,0 mil.) Profitul pe acţiune a fost de € -0,15, faţă de € -0,40 în primul semestru din 2013. Calculul profitului pe acţiune include o ajustare pentru obligaţiunile hibrid cu dobândă fixă.

Fluxul de numerar brut a crescut cu € 26,0 mil., până la € 101,9 mil. pentru perioada de raportare, ca urmare a îmbunătăţirii veniturilor operaţionale. Investiţiile totale, constând în principal din cheltuieli de întreţinere şi retehnologizare a proceselor de producţie, au însumat € 52 mil. (2013: € 43 mil.).

Datoria netă, care întotdeauna atinge un nivel ridicat în prima jumătate a anului din cauza sezonalităţii, s-a ridicat la aproximativ € 693 mil. la 30 iunie 2014. Acest nivel echivalează cu un grad de îndatorare de 31% şi reflectă structura de capital puternică a Grupului.

În iulie, Wienerberger a răscumpărat obligaţiunea de € 250 mil. emisă în 2010, din fondurile disponibile în numerar.

Evoluţii pe segmente de activitate în primul semestru din 2014
Divizia de Materiale Ceramice de Construcţii din Europa a înregistrat cea mai mare creştere a profitului din cadrul întregului grup, cu o creştere de 10% a veniturilor, până la € 719,6 mil., şi o creştere de 52% a EBITDA operaţional, până la € 97,1 milioane. Ca urmare a condiţiilor meteo favorabile, creşterea activităţii de construcţii din Europa a generat volume mai mari în toate categoriile de produse ale diviziei. Preţurile medii mai ridicate şi economiile de costuri realizate în valoare de € 11 milioane au avut un efect pozitiv suplimentar pentru evoluţia profitului acestei divizii.

Veniturile Diviziei de Ţevi & Pavele din Europa au crescut cu 5%, până la € 518,1 mil. în primele şase luni ale anului, în timp ce EBITDA operaţional s-a situat aproape la nivelul de anul trecut. Producătorul de ţevi de plastic Pipelife a înregistrat o creştere organică puternică în pieţele sale majore din ţările nordice, însă, din cauza cererii mai scăzute, nu a reuşit să repete rezultatele record obţinute anul trecut de activitatea de ţevi industriale şi speciale. Cererea mai ridicată a generat o îmbunătăţire a veniturilor şi profiturilor pentru Steinzeug-Keramo, specializată în ţevi ceramice pentru sistemele de canalizare, şi Semmelrock, producătorul de pavele din beton din Europa Centrală şi de Est.

Divizia din America de Nord a fost afectată de un nivel mai scăzut de revenire a pieţei construcţiilor rezidenţiale noi decât se anticipa. Cifra de afaceri a acestei divizii a totalizat € 108,3 mil., aproximativ la acelaşi nivel ca anul trecut. Profitul a fost afectat negativ de preţurile medii mai scăzute ale cărămizilor pe unele pieţe locale şi costurile mai mari cu întreţinerea unităţilor de producţie. În plus, am asistat la o deteriorare uşoară a condiţiilor de pe piaţa locuinţelor din Canada. Prin urmare, EBITDA operaţional al Diviziei din America de Nord a scăzut de la € 4,4 mil. în prima jumătate din 2013 la € 2,3 mil. în perioada raportată.

Preluarea Tondach Gleinstätten
La începutul lunii iulie, Wienerberger a marcat un moment strategic important în procesul de creştere a Grupului, prin majorarea participaţiei sale în cadrul Tondach Gleinstätten.

Preţul de achiziţie a pachetului de acţiuni s-a ridicat la € 43 mil., din care suma de € 23 mil. va fi achitată sub formă de acţiuni de trezorerie. Tondach este lider de piaţă în Europa Centrală şi de Est (ECE), cu 15 unităţi de producţie în opt ţări. Grupul Tondach estimează venituri de aprox. € 155 mil. şi un EBITDA operaţional de aprox. € 23 mil. în 2014, precum şi o datorie netă în jur de € 60 mil. la finalul anului. Dacă se are în vedere şi efectul de aproape € 3 mil. aşteptat în urma sinergiilor realizate în următorii ani, Tondach are potenţialul de a obţine un EBITDA de aprox. € 35 milioane, într-un mediu de piaţă normalizat.

Heimo Scheuch explică: “Preluarea Tondach reprezintă o nouă evoluţie importantă ce oferă perspective de creştere
pentru Wienerberger într-unul din segmentele noastre majore de activitate. Prin Tondach ne vom consolida prezenţa în Europa Centrală şi de Est, extinzând oferta de soluţii pentru acoperişuri în Europa”. Creşterea pieţei renovărilor şi, în special, revenirea cererii în Europa Centrală şi de Est oferă

Perspective şi strategie
Wienerberger se aşteaptă la o continuare a tendinţelor de piaţă din Europa şi SUA până la finalul acestui an. Heimo Scheuch adaugă: „La nivel european, anticipăm o evoluţie generală stabilă spre uşor pozitivă în pieţele relevante în care operăm, dar cu diferenţe regionale semnificative. Pentru Divizia de Ţevi & Pavele din Europa estimăm o evoluţie relativ stabilă, în vreme ce în SUA redresarea pieţelor de construcţii rezidenţiale noi va continua, însă într-un ritm ceva mai lent.”

Ne aşteptăm ca Tondach, care urmează să fie consolidată începând cu luna iulie, să contribuie cu aproximativ € 90 mil. la cifra de afaceri a Grupului şi cu aproximativ € 15 mil. la EBITDA operaţional al Grupului.

Întrebat despre obiectivele Grupului pentru acest an, Heimo Scheuch a precizat: „După preluarea Tondach, ne aşteptăm la un nivel al EBITDA operaţional al Grupului de aproximativ € 315 mil. şi la o revenire pe profit a companiei în 2014. Implementarea măsurilor de restructurare conform planului va genera economii de costuri de €17 mil. în acest an. În urma răscumpărării obligaţiunii şi preluării Tondach, ne aşteptăm ca raportul între datoria netă şi EBITDA operaţional să se menţină sub 2,5 la finalul anului. Acest lucru confirmă structura de capital puternică care ne oferă suficientă marjă de manevră financiară pentru identificarea de oportunităţi de creştere generatoare de valoare. Ne concentrăm pe creşterea organică prin produse inovatoare, eficiente energetic şi ecologice care creează valoare adăugată pentru clienţii noştri.

Evoluţiile recente ale Wienerberger includ materiale de construcţii high-tech care contribuie la economisirea de energie, protecţia mediului şi eficienţa costurilor pe segmentul clădirilor rezidenţiale cu mai multe etaje, care reprezintă viitorul clădirilor de locuinţe amplasate în zonele urbane.

Dezvoltarea continuă a produselor este factorul care ne diferenţiază de concurenţă, contribuind astfel la crearea unui mediu de viaţă de calitate pentru clienţii noştri. Strategia noastră este confirmată de clienţii noştri, care aleg din ce în ce mai mult să se bazeze pe soluţiile noastre de construcţie. Prin urmare, am încredere că vom reuşi să continuăm să creștem și în viitor.”

Vă invităm să vizitaţi pagina noastră web, unde puteţi afla informaţii despre cele mai importante rezultate obţinute de Wienerberger, prezentate de Heimo Scheuch într-un mesaj video. Puteţi urmări acest videoclip accesând
www.wienerberger.com.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *