Campanie sociala pentru Clinica de Oncopediatrie Louis Turcanu

Asociaţia Salvează Vieţi demarează cea mai ambiţioasă campanie socială din România, dedicată Clinicii de Oncopediatrie Louis Ţurcanu de la Timişoara

-Rata de succes în tratarea cancerelor de sânge la copii şi adolescenţi se situează uşor peste 50% în România, faţă de media europeană de peste 80%
-Orice companie din România poate redirecţiona 20% din impozitul pe profit către o cauză nobilă

Începând cu luna decembrie, Asociaţia Salvează Vieţi dă startul campaniei de strângere de fonduri pentru Clinica de Oncopediatrie Louis Ţurcanu Timişoara. Campania îşi propune înfiinţarea primului Centru de Excelenţă în diagnoza şi tratamentul cancerului limfatic din România. Obiectivul iniţial îl constituie amenajarea unui centru performant de diagnoză şi a cel puţin două camere sterile necesare tratamentului chimioterapeutic sau transplantului de celule stem, cu o valoare totală estimată la 1.000.000 EUR. Acţiunea este însoţită de o amplă campanie de comunicare, derulată de Grafitti BBDO (ATL), Kaleidoscope (online), MEC România (media) şi Free Communication (PR). Fundaţia Vodafone România este partener al proiectului.

Campania se va desfăşura în două etape. În luna decembrie, companiile sunt încurajate să redirecţioneze 20% din impozitul pe profit către Asociaţia Salvează Vieţi. Această facilitate este puţin cunoscută de către mediul de afaceri din România, însă foarte uşor de implementat din punct de vedere contabil. Începând cu luna ianuarie, orice persoană fizică va putea dona Asociaţiei 2 euro prin SMS.

Potenţialul Clinicii de la Timişoara este imens. Există deja acolo medici extraordinari şi dotări performante, totuşi departe de standardele europene. Aşa că, împreună cu doamna doctor Margit Şerban, care a transformat prin forţe proprii clinica într-unul dintre cele mai bune spitale din România, ne-am propus să facem un prim pas în direcţia înfiinţării unui Centru de Excelenţă. Metoda identificată este unică în istoricul campaniilor sociale de la noi, şi anume utilizarea facilităţii fiscale prin care orice companie din România poate alege să redirecţioneze 20% din impozitul pe profit pentru a da o şansă în plus copiilor aflaţi în tratament. Şi sperăm că iniţiativa Salvează Vieţi va strânge cea mai mare sumă obţinută până acum printr-o campanie socială în România”, a declarat Carmen Uscatu, Preşedinte Salvează Vieţi.

Peste 40% din cererile de tratament în străinătate înregistrate la Ministerul Sănătăţii au ca obiect bolnavi de leucemie sau alte cancere ale sângelui, iar bugetele de tratament nu sunt acoperitoare sau nu se acordă în timp util pentru salvarea vieţilor acestor oameni. Avem nevoie ca firmele să îşi direcţioneze o parte din profit nu unei găuri negre, ci unei acţiuni concrete. Nu avem timp să schimbăm un sistem, vrem să ajutăm acum. Avem nevoie de voi pentru a salva vieţi”, a completat Oana Gheorghiu, Vice Preşedinte Salvează Vieţi.

Este posibil să diagnosticăm şi să tratăm şi în România copiii şi tinerii care până acum trebuiau trimişi în străinătate, cu costuri imense pentru familiile lor. Facem toate aceste eforturi pentru ca fiecare caz de leucemie să nu se mai transforme într-o tragedie, ci să devină o boală tratabilă într-un spital de stat, disponibil pentru toţi copiii care au nevoie de tratament în România. Un laborator performant este absolut necesar pentru diagnosticarea în profunzime şi tratarea corectă a bolnavilor. Amenajarea a încă două camere sterile, aşa cum ne dorim, se va traduce în tratarea a încă 60 de copii pe an, însemnând că aceşti copii nu vor mai aştepta de acum înainte să moară, ci să trăiască”, a afirmat Margit Şerban, Şeful Centrului de Transplant Medular, Spitalul Clinic de Urgenţă pentru copii Louis Ţurcanu Timişoara.

Conform estimărilor Asociaţiei, în România trăiesc în prezent 5.000 de copii bolnavi de leucemie sau alte cancere limfatice, iar 500 de cazuri noi se înregistrează anual. Rata de succes în tratarea cancerelor de sânge la copii şi adolescenţi este redusă – puţin peste 50% în România, faţă de peste 80% în UE. Cauza acestei situaţii este lipsa sau precaritatea mijloacelor de diagnosticare în profunzime a tipurilor de cancer, investigaţii esenţiale pentru stabilirea tratamentul potrivit. Fără diagnosticare detaliată, sunt şanse mari ca bolnavii să primească tratament nepotrivit şi să nu supravieţuiască. În prezent, analizele pentru diagnosticare se fac la Viena, la Spitalul Sf. Ana, unde clinica din Timişoara beneficiază de această facilitate, acordată doar până la finalul anului 2010.

Pe lângă diagnostic, tratamentul este esenţial. Această etapă presupune existenţa camerelor sterile, în care pacienţii trebuie izolaţi atunci când imunitatea scade dramatic în urma chimioterapiei. În Clinica din Timişoara există deja două camere sterile cu flux laminar şi alte două camere curate cu hepafiltrare şi presiune pozitivă necesare tratamentului chimioterapeutic sau transplantului de celule stem. Asociaţia Salvează Vieţi a demarat în 2009 proiectul “Salvaţi copiii care se sting aşteptând”, proiect ce se apropie de finalizare şi prin care va fi realizată încă o cameră sterilă. Existenţa unei astfel de încăperi înseamnă, în medie, 30 de copii salvaţi în fiecare an.

Proiectul este susţinut printr-o campanie de comunicare, desfăşurată în perioada decembrie 2010-martie 2011. Creaţia aparţine Grafitti BBDO, suportul online este asigurat de Kaleidoscope, componenta media este dezvoltată de agenţia MEC România, iar Free Communication asigură consultanţa PR. Cele două componente ale campaniei, respectiv donarea a 20% din impozitul pe profit de către companii şi donarea a 2 EUR prin SMS de către persoanele fizice, beneficiază de concepte creative separate. Campania ATL va fi declinată pe TV, radio, print, outdoor, online etc.

„Campania dedicată mediului business transmite mesajul „Nu mă ignora”. De cele mai multe ori societatea, asediată cu cereri de donaţii, ignoră aceste mesaje. În campania noastră, copiii bolnavi vin singuri să ceară ajutor, apar în mijlocul unui business meeting sau în lifturile clădirilor de birouri din oraşe. Practic, copiii ies în stradă şi cer să fie luaţi în seamă de firmele care au parte de profit”, a declarat Carmen Uscatu, Preşedinte Salvează Vieţi.

Despre Clinica de Oncopediatrie Louis Ţurcanu Timişoara

Clinica de Oncopediatrie de la Timişoara a fost construită şi dotată aproape în întregime prin efortul echipei doamnei prof. dr. Margit Şerban care, în anul 2002, realiza pentru prima oară în România transplantul de celule stem de la un donator înrudit pentru un copil bolnav de leucemie. Dr. Şerban a reuşit să convingă asociaţii umanitare din Germania şi Austria să sprijine acest spital, iar investiţiile asociaţiilor umanitare străine au totalizat până acum peste 4.000.000 de euro. Spitalul este în continuare susţinut din străinătate, iar medicii de aici reuşesc să trateze anual, în condiţii peste nivelul mediu al spitalelor din România, mai mult de 350 de copii şi adolescenţi.

Asociaţia Salvează Vieţi a fost înfiinţată în martie 2009 de către un grup de şapte tineri. Impresionaţi de cazul unui tânăr de 18 ani, Dragoş Croitoru, bolnav de leucemie, membrii Salvează Vieţi au ajuns faţă în faţă cu sistemul medical românesc şi cu autorităţile statului. Urmând principiul conform căruia societatea civilă trebuie să acţioneze şi încrezători în faptul că lucrurile se pot schimba doar prin depăşirea pasivităţii, membrii Asociaţiei s-au dedicat în special susţinerii Clinicii de Oncopediatrie de la Timişoara şi a copiilor care suferă de leucemie şi de alte tipuri de cancer.

Salvează Vieţi mulţumeşte pentru susţinere Boştină & Asociaţii, Hotel JW Marriott, Elevate şi Av. Gabriel Biriş.

One thought on “Campanie sociala pentru Clinica de Oncopediatrie Louis Turcanu

  1. O campanie excelenta! Sa le dea Dumneyeu sanatate si noi, semenii lor, banii necesari pentru un spital dotat cum trebuie.. As vrea doar sa stiu numarul la care pot trimite sms, ca sa donez.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *