Kasper Rorsted (Henkel): Pentru intregul an fiscal 2014 ne asteptam la o crestere organica a vanzarilor intre 3 – 5%

kasper-rorsted-2009-2-25-6-4-26“2013 a fost un an foarte bun pentru compania Henkel. Intr-un context provocator si extrem de competitiv, am reusit sa ne atingem obiectivele financiare si am facut progrese importante in implementarea strategiei noastre pentru anul 2016,” declara Kasper Rorsted, CEO-ul Henkel.

“Am inregistrat o crestere profitabila si o imbunatatire a cotei de piata pentru toate diviziile companiei. Toate regiunile au contribuit la cresterea organica a vanzarilor. Ca si in anii precedenti, pietele emergente au performat extrem de bine. Cu toate acestea, in tarile din aceste regiuni, efectele cursului de schimb s-au resimtit la nivelul vanzarilor raportate.”

Privind catre anul 2014, Rorsted declara: “Mediul economic ramane in continuare provocator si ne asteptam ca si in continuare sa resimtim efectele cursului de schimb, mai ales in prima jumatate a acestui an. Acestea fiind premisele, noi vom continua sa ne simplificam si sa ne imbunatatim procesele si structurile, pentru a fi mai flexibili si mai eficienti. Suntem orientati catre implementarea strategiei companiei pentru a ne putea atinge obiectivele financiare ambitioase pentru anul 2016.”
“Pentru intregul an fiscal 2014 ne asteptam la o crestere organica a vanzarilor intre 3 – 5%. Ne asteptam ca indicatorul EBIT margin ajustat sa creasca pana la cca 15,5% iar castigurile per actiune preferentiala (ajustat) sa creasca de ordinul unei cifre,” concluzioneaza Rorsted.

Referitor la plata dividendelor, Rorsted a declarat: “Vrem ca actionarii sa beneficieze de pe urma performantei mai bune a companiei. Profitabilitatea mai mare si puterea financiara ne permit sa sporim rata de plata a dividendelor de la cc 25% in prezent la cca 30% pentru 2013. In viitor, rata ar trebui sa se situeze in intervalul 25 – 35 % din venitul net, dupa deduceri. Cresterea dividendelor nu va afecta flexibilitatea strategica a companiei si nici strategia de atingelor a obiectivelor financiare.”

Performanta companiei in anul 2013
Vanzarile au totalizat 16,355 miliarde euro, usor sub nivelul anului precedent. Cresterea organica a vanzarilor a fost de 3,5%, generata atat de valoare (pret), cat si volum, rata de crestere accelerandu-se pe parcursul anului. Astfel, in prima jumatate a anului cresterea a fost de 3,2%, in timp ce in a doua jumatate a atins 3,8%.

Toate diviziile au avut evolutii pozitive pe pietele relevante. Laundry & Home Care a raportat o crestere organica de 5,7%, Beauty Care de 3% si Adhesive Technologies de 2,7%. Dupa deduceri, profitul operational ajustat (EBIT) a crescut cu 7,8%, de la 2,335 miliarde euro la 2,516 miliarde euro, prin contributia tuturor diviziilor. Profitul operational raportat a fost de 2,285 miliarde euro comparativ cu 2,199 miliarde euro in anul precedent.

Return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut cu 1,3 pp, de la 14,1% la 15,4%. Return on sales raportat a fost de 14.0% comparativ cu13,3% in anul precedent.

Rezultatul financiar s-a imbunatatit cu 68 milioane euro pana la -113 milioane euro, datorita pozitiei financiare nete si din rezultatele mai bune ale activitatilor de hedging. Tax rate a fost de 25,2% comparativ cu 24,4% in anul precedent.

Venitul net ajustat dupa deduceri a crescut cu 12,1%, de la 1,573 miliarde euro la 1.764 miliarde euro. Venitul net raportat a crescut cu 6,5%, de la 1,526 miliarde euro in anul precedent la 1,625 miliarde euro. Dupa deduceri, venitul net a atins 1,589 miliarde euro (in anul precedent: 1,480 miliarde euro). Castigurile per actiune preferentiala (EPS) au crescut de la 3,42 euro la 3,67 euro. Valoarea ajustata a fost de 4,07 euro comparativ cu 3,63 euro in anul precedent. Inainte de aplicarea IAS 19 in forma revizuita, cifra pentru anul precedent era de 3,70 euro. In comparatie cu aceasta cifra, castigurile ajustate per actiune preferentiala au crescut cu 10.0%.

Forurile de conducere ale companiei – Management Board, Supervisory Board si Shareholders’ Committee – au propus la Adunarea Generala Anuala + 28,4% dividend per actiune preferentiala de 1,22 euro (anul precedent: 0,95 euro) si + 29,0% crestere a dividendelor per actiune ordinara, 1.20 euro (anul precedent: 0,93 euro). Rata de plata va fi de cca 30,0%.

Raportul net working capital la vanzari s-a imbunatatit, din nou, fiind la sfarsitul anului de 2,3%, cu 1,5 pp sub nivelul de la sfarsitul anului 2012. La 31 decembrie 2013, pozitia financiara neta s-a modificat de la “net debt” la “net cash”, fiind de 959 milioane euro. Datoria neta la 31 decembrie 2012 a fost de 85 milioane euro.

Performanta diviziilor in anul 2013
Divizia Laundry & Home Care a continuat sa genereze o crestere profitabila, o crestere organica de 5,7%, peste evolutia pietelor relevante, in mare parte negativa. Nominal, vanzarile diviziei au crescut cu 0,5% pana la 4,580 miliarde euro.

Cresterea organica a fost generata exclusiv de catre pietele emergente, cu cresteri de ordinul a doua cifre per total. Europa de Est a generat o crestere solida a vanzarilor, in Turcia cresterea fiind de ordinul a doua cifre. In regiunea Africa/Middle East cresterile au fost, din nou, de ordinul a doua cifre, in pofida contextului socio-politic turbulent . Evolutii pozitive au fost inregistrate si in regiunea America Latina, in special in Mexic, si in regiunea Asia-Pacific unde cresterile au fost, de asemenea, de ordinul a doua cifre.

Vanzarile pe pietele mature au scazut usor. In Europa de Vest, evolutiile excelente din Franta si Germania au contrabalansat evolutiile mai slabe din Europa de Sud. In America de Nord vanzarile au fost sub nivelul anului precedent.

Profitul operational ajustat a crescut cu 8,5% pana la 714 milioane euro. Return on sales ajustat a crescut cu 1,1 pp pana la valoarea-record de 15,6% pentru intregul an. Profitul operational raportat a fost de 682 milioane euro comparativ cu 621 milioane euro in anul precedent.

Divizia Beauty Care a raportat o crestere organica solida de 3,0%, peste nivelul pietelor relevante (majoritatea cu evolutii negative). Nominal, vanzarile diviziei au totalizat 3,510 miliarde euro, comparativ cu 3,542 miliarde euro in anul precedent.

Pietele emergente au performat foarte bine, starul fiind Asia (fara Japonia) datorita cresterilor inregistrate in China. De asemenea, regiunea Africa/Middle East a raportat cresteri de ordinul a doua cifre. Cresteri au fost raportate si in regiunile America Latina si Europa de Est.
Si pietele mature au raportat cresteri, in special America de Nord si Europa de vest, in ciuda slabei evolutii din Europa de Sud si scaderii pietelor.

Profitul operational ajustat a crescut (year-on-year) cu 2,1% pana la 525 milioane euro, cea mai mare valoare de pana acum. Return on sales ajustat a crescut cu 0,5pp pana la 15,0%, de asemenea un nou record. Profitul operational raportat a atins 474 milioane euro comparativ cu 483 milioane euro in anul precedent.

Divizia Adhesive Technologies a continuat sa livreze o crestere profitabila si in 2013. Cresterea organica de 2,7%, a fost usor peste evolutia pietelor. Nominal, vanzarile au totalizat 8,117 miliarde euro.
Cresterea organica a vanzarilor a fost generata, ca si in cazul celorlate doua divizii, de catre pietele emergente. America Latina a performat excelent, cu cresteri de ordinul a doua cifre. La fel, Europa de Est, Asia-Pacific (fara Japonia) si Africa/Middle East, toate raportand evolutii pozitive. Pietele mature au avut evolutii peste nivelul anului precedent: America de Nord a inregistrat evolutii positive; in Europa de Vest vanzarile au stagnat datorita contextului economic, in timp ce pietele mature din Asia rezultatele au fost usor sub nivelul anului precedent.
Profitul operational ajustat a crescut cu 9,9% pana la un nou nivel-record de 1,370 miliarde euro. Return on sales ajustat a crescut semnificativ, cu 1,8 pp pana la 16,9%, un nou record absolut. Profitul operational a crescut cu 6,7% pana la 1,271 miliarde euro.

Performanta regiunilor in 2013
Vanzarile au crescut, organic, in toate regiunile. In Europa de Vest cresterea organica a fost de 0,2 %, in Europa de Est +6%, in special datorita performantelor inregistrate in Turcia si Rusia. In Africa/Middle East cresterea organica a fost de 17,6%. In America de Nord cresterea organica a fost de 1,0%, iar in America Latina, cresterea organica a fost de 8,7%, fiind de evidentiat performantele din Mexic si Brazilia. In Asia-Pacific cresterea organica a fost de 3,3%, generata in principal de evolutiile excelente din China si India.
Vanzarile de pe pietele emergente – Europa de Est, Africa/Middle East, America Latina si Asia (fara Japonia) au crescut nominal cu 1,6 % pana la 7,230 miliarde euro, iar organic cu 8,3%, prin contributia tuturor diviziilor. Contributia pietelor emergente la vanzarile globale a crescut de la 43% la 44%.

Trimestrul IV 2013
Vanzarile din trimestrul IV au totalizat 3,852 miliarde euro, – 3,7% vs. trim. IV 2012. Organic insa, vanzarile au crescut cu 3,3%. Profitul operational ajustat a crescut cu 7,5%, de la 544 milioane euro la 584 milioane euro. Profitul operational raportat (EBIT) a totalizat 464 milioane euro comparativ cu 492 milioane euro in perioada de comparatie.
Return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut cu 1,6 pp, de la 13,6% la 15,2%. Castigul net ajustat a crescut cu 10,8 % (year-on-year), de la 370 milioane euro la 410 milioane euro. Castigurile per actiune preferentiala (EPS) au atins 0,74 euro comparativ cu 0,77 euro in trim. IV 2012. Valoarea ajustata a fost de 0,94 euro.

Progrese in implementarea strategiei 2016
In anul fiscal 2013, Henkel a facut progrese remarcabile catre implementarea strategiei 2016. Progresele semnificative au viza cele patru dimensiuni strategice: Outperform, Globalize, Simplify si Inspire.

1. Outperform
In 2013, cele trei divizii Henkel au continuat sa castige cota de piata pe pietele relevante si sa genereze cresteri profitabile. Aceasta evolutie pozitiva a fost generata de atentia acordata marcilor de top, innovatiilor si orientarii clare catre clienti. Contributia primelor 10 marci (incl. , Persil, Schwarzkopf si Loctite) la vanzarile Henkel a crescut la 57%; obiectivul pentru 2016 este 60%. Focusul pe inovatii este un factor de succes pentru Henkel. In cele doua divizii de bunuri de consum (Laundry & Home Care si Beauty Care), 45% din vanzari sunt generate de produse cu o vechime pe piata sub 3 ani. In sectorul adezivi, care deserveste in principal clienti industriali, 30% din vanzari sunt generate de produse lansate pe piata in ultimii 5 ani. Pentru a accelera procesul de inovare si pentru a specula toate oportunitatile, Henkel intentioneaza sa isi extinda centrele de cercetare & dezvoltare pe pietele emergente. In 2013, Henkel a deschis patru noi astfel de centre in India, Africa de Sud, Coreea de Sud si Emiratele Arabe Unite. In plus, centrul din Rusia a fost extins in mod semnificativ.

2. Globalize
Pana in 2016, Henkel intentioneaza sa genereze vanzari de 20 miliarde euro, din care 10 miliarde euro pe pietele emergente si 10 miliarde euro pe pietele mature. Pietele emergente vor continua sa fie motorul cresterii companiei, cu toate ca ele sunt marcate de volatilitate si o competitie acerba. Afacerea Henkel este bine consolidata pe multe din aceste piete. In 2013, pietele emergente au contribuit cu 44% la vanzarile globale. Pentru a continua cresterea santatoasa, Henkel intentioneaza sa isi consolideze pozitiile, sa isi extinda afacerea catre noi segmente, si sa intre, selectiv, pe noi piete. Pe pietele mature, compania detine pozitii fruntase pe multe categorii relevante, cu marci recunoscute. Pe aceste piete cu toate ca vanzarile au stagnat la nivelul din 2012, Henkel a putut totusi sa isi imbunatateasca profitabilitatea in 2013.

3. Simplify
Henkel intentioneaza sa genereze excelenta operationala prin orientarea catre standardizare, digitalizare si accelerarea proceselor sale. In 2013, compania a realizat o baza solida pentru sporirea eficientei costurilor si competitivitatii prin intermediul mai multor initiative strategice. Functiunea IT si shared services au fost incluse in noua organizare “Integrated Business Solutions (IBS)”. Aceasta schimbare va permite companiei sa realizeze eficient procese end-to-end bazate pe standardizare si platforme de business scalabile. Cresterea importantei “eSourcing” a generat imbunatatirea eficientei costurilor si cresterea flexibilitatii companiei. In 2013, Henkel a pus bazele celor opt centre globale de sourcing. Planul include standardizarea proceselor de productie si logistica, a activitatilor de aprovizionare pentru toate diviziile si integrarea acestora intr-un serviciu global de supply chain.

4. Inspire
Succesul Henkel se bazeaza pe excelenta echipa globala. Henkel are in prezent angajati din peste 120 natiuni. Cca 56% din angajati lucreaza pe pietele emergente – atat in productie si supply chain, cat si in cercetare- devoltare, procentul pozitiilor manageriale fiind in crestere. In 2013, procentul femeilor in pozitii manageriale la nivel global a atins 32%. Henkel sustine in continuare cresterea proportiei femeilor in management cu 1-2% pe an. Cum Henkel devine o companie din ce in ce mai globala si mai diversa, este crucial ca fiecare lider sa inteleaga ce asteptari are compania de la el/ea. Pentru aceasta a fost dezvoltat un set clar de principii de leadership, care au fost comunicate in 2013 angajatilor (care au angajati in subordine) din intreaga lume prin intermediul unor workshop-uri.

Outlook for the Henkel Group 2014
Henkel se asteapta sa inregistreze o creste organica a vanzarilor intre 3 -5% in anul fiscal 2014. Henkel anticipeaza ca fiecare divizie va genera cresterea organica a vanzarilor sale. In linie cu strategia 2016, Henkel se asteapta la o crestere usoara a contributiei pietelor emergente la vanzarile globale ale companiei. Comparativ cu rezultatele din 2013, expertii Henkel se asteapta ca indicatorul return on sales ajustat (EBIT) sa creasca pana la cca 15,5% iar cresterea castigurilor per actiune preferentiala sa fie de ordinul “high-single digits”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *