Adrian Vasilescu (BNR): Bancile trebuie sa studieze si psihologiile oamenilor nu numai calitatea activului

vasilescu_adrian_64168000Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului Băncii Naționale, consideră că a sosit momentul ca băncile comerciale să angajeze psihologi sau sociologi, care să studieze și comportamentul clienților, pe lângă aspectul tehnic legat de bonitate.

„Eu am spus-o dintotdeauna, și este un punct de vedere personal, iată că este timpul să facă băncile ceea ce cred eu că trebuiau să facă de vreo zece ani încoace. Și anume, să-și completeze echipele de consultanță, să angajeze psihologi, sociologi, economiști, care să studieze și psihologiile oamenilor și nu numai calitatea activului”, a declarat, joi, Adrian Vasilescu, la Digi 24, întrebat despre reacția clienților la propunerea avansată de Guvern, de reducere a ratelor la credit cu 50%, pentru persoanele cu salariul de până la 1.610 lei.

„Este o soluție pe care o bancă o poate sau nu accepta, dar în ceea ce privește echitabilitatea, măsura este de o altă natură. Niciodată nu poate să fie o măsură echitabilă, atunci când este vorba de categorii de oameni cu venituri diferite. Eu cred că este o măsură bună. Nu știu în ce măsură bancherii respectivi (cei care au declarat că nu sunt de acord n.r.) au înțeles despre ce este vorba. Probabil nu sunt bine informați. Nu pot să mă pronunț în legătură cu un raport de cauzalitate sau de efect”, a subliniat oficialul BNR.

„Clienții băncilor acționează emoțional. De câte ori este vorba despre oameni, și li se deschide o fereastră, ei dacă vor intră, dacă nu, nu vor intra”, a arătat consilierul guvernatorului, pentru a sublinia că nu este vorba despre o măsură obligatorie, nici pentru clienții băncilor, nici pentru băncile comerciale”, a explicat Vasilescu.

sursa:agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *